Ознаке

На данашњи дан, пре годину дана почео сам да креирам блог Учионица историје. С обзиром да је прошло толико времена одлучио сам да обележим овај значајан јубилеј поводом првог рођендана Учионице. Када бих могао у пар речи да напишем шта представља блог Учионица историје, издвоји бих један од бројних коментара који описује њену суштину –  … место за учење и уживање  (поставила колегиница Весна).

Први чланак сам објавио 10. октобра 2011.; Ајнхардов портрет Карла Великог. Затим сам кренуо да постављам разне материјале које сам израђивао током година за потребе наставе. Желео сам да  направим блог намењен ученицима, који бих користио у настави. Постављао сам презентације, радионице, историјске изворе, документарне филмове и друге материјале рађене за потребе својих часова. Желео сам да на занимљив и интересантан начин представим  историјске садржаје, како би били приступачнији ученицима, али и осталима заљубљеницима у прошлост. Најважнији принцип којим сам се руководио јесте оригиналност садржаја, као и критички однос према прошлости. Нисам желео да преузимам текстове са других портала, како то раде многи слични сајтови, већ да блогу дам лични печат.

Основна идеја водиља била је да Учионица буде озбиљан, едукативни сајт, на коме ћу се критички бавити историјом, лишена националистичких и шовинистичких садржаја веома присутних на интернету. Теме које обрађујем намењене су едукацији младих, али ширег грађанства. Желим да разбијем стереотипе и табуе којих је наша, у овом тренутку „ревизионистичка“ историографија препуна. Не знам колико сам у томе успео, али ако сам дао бар мали доприно бићу веома задовољан. Са друге стране отворио сам и групу на ФБ која окупља широк дијапазон чланства: ученике, студенте, професоре, просветне раднике, грађанство… Својим активном учешћем у групи доприносе да се постављају и размењују интересантни и надасве корисни садржаји и линкови.

Како је блог напредовао и растао приметио сам да се из дана у дан број посетилаца и фанова повећава.  Сада бележи више од 180000 прегледа, скоро 700 фанова на ФБ страни и пеко 300 људи у групи. Када сам почео да блогујем нисам ни сањао да ће овакве статистике бити могуће. Желео бих да се захвалим свима који је прате и активно учествују у групи. Трудићу се да и у наредном периоду учиним Учионицу историје занимљивом, читаном и приступачном свима…

С поштовањем,

Аца Тодосијевић

