Ознаке

,

Данас се навршавају две године постојања Учионице историје… Уместо рођенданске честитке…

Протекло је две године од како сам почео да уређујем блог Учионица историје. Кажу да је сваки почетак тежак… Учионица је од тренутка када је настала, па све до данас, стицала све већи број читалаца и прегледа. Постала је најчитанији сајт посвећен настави историје на српском језику.

Учионица историје првобитно је замишљена као место за учење и дружење, намењена ученицима. Међутим, временом је прерасла у место окупљања свих заљубљеника у прошлост и оних који желе да уче, било да су ученици, студенти, наставници, грађани… Важан сегмент овог пројекта – популаризација историјске науке, окупила је многе истомишљенике.

Ucionica istorije

Учимо о прошлости/учимо из прошлости

Да ли историја треба да буде огољена прича о прошлости, лишена садржаја и смисла, скуп непотребних информација и бројки, којима треба напунити дечије главе?

Начини интерпретације прошлости представљају слику друштва у коме живимо. Као одраз у огледалу, прошлост нам открива заблуде, стереотипе и предрасуде нашег времена. Историја као наставни предмет пред наставника поставља многе препреке и изазове. Тешко је у конкуренцији јаких мас медија, интернета и телевизије, допрети до ученика. Млади данас мање читају књиге, а више се информишу на интернету. Проблем је у томе што прихватају „здраво за готово“ све садржаје који им се сервирају. Задатак савременог предавача не састоји се само у томе да пренесе информацију или да преприча причу. Пред њим стоји много сложенији посао. Мора да оживи „дух времена“ о коме говори, а да садржају да смисао и значење. Савремена настава историје требало би да буде лишена превеликог броја информација, година и података које наставници упорно покушавају да својим ученицима усаде у главу. Стога Учионица историје има задатак да кроз занимљиво осмишљене садржаје представи прошлост на један креативан и приступачан начин. Како би објаснио значај и вредност онога о чему говори младим генерацијама, наставник мора да одговори на неколио кључних питања:

  • Зашто учимо историју? Чему тежимо да научимо децу?
  • Можемо ли (Како?) стечена знања применити у свету (друштву) у коме живимо?
  • На који начин изградити систем вредности код младих кроз учење о прошлости?
  • Како избећи замке предрасуда, стереотипа, историјских заблуда којима нас засипају путем медија?

На сва ова питања Учионица покушава да понуди одговоре протеклих година…

С поштовањем,
Аца Тодосијевић
Advertisements