Ознаке

,

Сер Кен Робинсон

Сер Кен Робинсон

Сер Кен Робинсон говори о различитим типовима интелигенције код деце  – и како тренутна образовна култура ради против њих. Залаже се за радикалну промену образовних система. Сматра да циљ образовања треба да буде развијање, а не потискивање креативности код  деце. За заслуге у области образовања додељена му је титула витеза 2003. године. У забавном говору, објашњава како да избегнемо смртне замке образовања.

…Деца су природни ученици. Право је достигнуће ту способност угасити или угушити. Радозналост је покретач успеха. Ово говорим зато што, ако могу да кажем, један од ефеката тренутне културе је депрофесионализација наставника. На свету не постоји систем, у земљи не постоји школа, која је боља од својих наставника. Наставници су заслужни за успех школа. Али подучавање је креативна професија. Кад је правилно осмишљено, оно није систем за доставу. Знате, нисте ту само да пренесете информације које сте примили. Одлични наставници то раде, али они су и ментори, стимулишу, провоцирају, ангажују. Видите, на крају крајева, у образовању се ради о учењу. Ако се учење не догађа, не догађа се ни образовање. А људи могу провести много времена причајући о образовању, а да не говоре о учењу. Сврха образовања је навести људе да уче…

 

Погледај још: Како школе убијају креативност код деце

Извор: TED – Ideas worth spreading

Корисно: http://sirkenrobinson.com/skr/

Advertisements